Čtyři roční období, Den vody – prameny, řeky
Téma čtyři roční období je pro děti opakováním podzimu a zimy, které už proběhlo, ale také tím, co nás teprve čeká, a to je jaro probouzející se příroda a léto.
V příběhu Martínka, který se s tatínkem staral o zahrádku a jablůňku, která kvetla, plodila zelená jablíčka, a nakonec červená jablíčka se sklizní děti přenesly do jednotlivých ročních období a také je namalovaly a nalepily do stromu, který nejprve společnými silami vymalovaly a atributy patřící k daným obdobím dotvořily.
Vítr v podobě zmuchlaných papírových koulí, které děti jako vločky posílaly velikým foukáním za hranici provazu navodil přechod do zimního období a sněhuláků.
Na návštěvě u Pourů děti viděly narozená skotačící jarní jehňátka a malé králíčky u Maťátků. Probouzející se příroda a deštivé počasí nám hlásilo jaro: „Jaro je tu!“, kdy je nejdůležitější vláha pro všechny rostliny a sluníčko, aby se probudily ze zimního spánku.
Výrobek Planety v dětských ručkách nám ukázal na glóbusu, že oběh Země kolem Slunce je společně se sklonem zemské osy příčinou střídání ročních období
Konec zimy a začátek jara nám připomnělo i situační učení v podobě náhodně spatřené plošiny při vycházce, kde pan Bartoška prořezával stromy, které zasahují do elektrického vedení, a tím se děti dověděly, že právě v tomto vegetačním klidu je možno tyto porosty prořezávat a pro děti to byl nevšední zážitek.
Babička kapička nás provedla celým koloběhem vody od prvních kapiček deště spadlých a vsáknutých do podzemních vod, až k čističce, ze které vede vodovodní potrubí do domácností, kde děti zhlédly, jak se voda používá, k čemu je nutná a že bez vody by nebyl život, projely se čističkou odpadních vod a cestou v potoce se opět kapičky odpařily nahoru do mráčku